Zorgt social media voor een minder sociale samenleving? Welke invloed heeft negatieve berichtgeving op een bedrijf? En hoe communiceer je levensreddende richtlijnen in tijden van crisis? Als student Communicatiewetenschap ga je aan de slag met de communicatievraagstukken van nu.
We bevinden ons in tijden waarin het medialandschap continu verandert. Iedereen deelt informatie en kan de reputatie van organisaties, merken of politici beïnvloeden. Logisch dus dat er een grote vraag is naar deskundigen die deze ontwikkelingen doorzien en de impact hiervan kunnen sturen. Tijdens je studie leer je zelfstandig sociaalwetenschappelijk onderzoek te doen en communicatieprocessen op academisch niveau te analyseren. Je kunt kiezen uit drie afstudeerrichtingen waar je jouw kennis en skills verder mee kunt verdiepen:
1. Marketing en Corporate communicatie;
2. Media Psychologie;
3. Politieke communicatie, digital nieuws en publieke opinie.
Als masterstudent word je uitgedaagd om in een professionele context problemen op te lossen. Tegelijkertijd leer je mediaontwikkelingen niet alleen kennen, maar vooral ook begrijpen. Op steeds meer plekken spelen media een hoofdrol: in werk, relaties, meningsvorming, handel en hoe we met maatschappelijke kwesties omgaan. Als jij de mediaprincipes begrijpt die daar steeds opnieuw gelden, heb je je belangrijkste professionele skill set in huis.